Na tych zajęciach na początku wymyślaliśmy ulepszenia różnych przedmiotów. Następnie mieszaliśmy różne substancje z wodą:
Andrzej: glina, farba plakatowa, olej jadalny i gliceryna
Marcin: kreda, mydło, ocet i aceton
Mateusz: piasek, proszek do prania, denaturat i płyn do mycia naczyń
Maciej: mąka pszenna, sól jadalna, benzyna i białko jaja kurzego
Wyniki:
Andrzej:
glina + woda – mieszanina niejednorodna
farba plakatowa + woda – mieszanina jednorodna
olej jadalny + woda – mieszanina niejednorodna
gliceryna + woda – mieszanina jednorodna
Marcin:
kreda + woda – mieszanina niejednorodna
mydło + woda – mieszanina jednorodna
ocet + woda – mieszanina jednorodna
aceton + woda – mieszanina jednorodna
Mateusz:
piasek + woda – mieszanina niejednorodna
proszek do prania + woda – mieszanina jednorodna
denaturat + woda – mieszanina jednorodna
płyn do mycia naczyń + woda – mieszanina jednorodna
Maciej:
mąka pszenna + woda – mieszanina niejednorodna
sól jadalna + woda – mieszanina jednorodna
benzyna + woda – mieszanina niejednorodna
białko jaja kurzego + woda – mieszanina koloidalna
Dawid:
mączka ziemniaczana + woda – mieszanina niejednorodna
kakao + woda – mieszanina niejednorodna
atrament + woda – mieszanina jednorodna
mleko + woda – mieszanina jednorodna
Następnie każdy z n
as wybrał jedną mieszaninę i oglądał ją pod mikroskopem. Potem narysowaliśmy to co widzieliśmy:
Andrzej:
Marcin:
Mateusz:
Dawid:
Ale to jeszcze nie był koniec mieszania. Wzięliśmy wszystkie nasze mieszaniny i zmieszaliśmy je wszystkie razem. Następnie urządziliśmy sobie oczyszczalnie ścieków:
To były bardzo ciekawe lekcje i niecierpliwością czekamy na następne!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz