niedziela, 31 maja 2009

Wodne zamieszanie, czyli jak mieszać i rozdzielać

Zajęcia 7-8

Na tych zajęciach na początku wymyślaliśmy ulepszenia różnych przedmiotów. Następnie mieszaliśmy różne substancje z wodą:



Andrzej: glina, farba plakatowa, olej jadalny i gliceryna

Marcin: kreda, mydło, ocet i aceton

Mateusz: piasek, proszek do prania, denaturat i płyn do mycia naczyń

Maciej: mąka pszenna, sól jadalna, benzyna i białko jaja kurzego





Wyniki:


Andrzej:


glina + woda – mieszanina niejednorodna

farba plakatowa + woda – mieszanina jednorodna

olej jadalny + woda – mieszanina niejednorodna

gliceryna + woda – mieszanina jednorodna


Marcin:


kreda + woda – mieszanina niejednorodna

mydło + woda – mieszanina jednorodna

ocet + woda – mieszanina jednorodna

aceton + woda – mieszanina jednorodna


Mateusz:


piasek + woda – mieszanina niejednorodna

proszek do prania + woda – mieszanina jednorodna

denaturat + woda – mieszanina jednorodna

płyn do mycia naczyń + woda – mieszanina jednorodna


Maciej:


mąka pszenna + woda – mieszanina niejednorodna

sól jadalna + woda – mieszanina jednorodna

benzyna + woda – mieszanina niejednorodna

białko jaja kurzego + woda – mieszanina koloidalna


Dawid:


mączka ziemniaczana + woda – mieszanina niejednorodna

kakao + woda – mieszanina niejednorodna

atrament + woda – mieszanina jednorodna

mleko + woda – mieszanina jednorodna


Następnie każdy z n

as wybrał jedną mieszaninę i oglądał ją pod mikroskopem. Potem narysowaliśmy to co widzieliśmy:


Andrzej:



Marcin:



Mateusz:



Dawid:



Ale to jeszcze nie był koniec mieszania. Wzięliśmy wszystkie nasze mieszaniny i zmieszaliśmy je wszystkie razem. Następnie urządziliśmy sobie oczyszczalnie ścieków:



To były bardzo ciekawe lekcje i niecierpliwością czekamy na następne!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Obserwatorzy